Reclamatie

Reclamatie

Reclamaties kunnen via de email worden ingediend o.v.v. het ordernummer naar info@bestreclame.nl.
Na ingang van de reclamatie en evt. de bijbehorende bewijsexemplaren neemt de afdeling kwaliteitsbewaking zo snel mogelijk contact op met de besteller.  

Reclamaties  op grond van foutief aangeleverde gegevens worden niet erkend.

Verzendadres voor bewijsexemplaren:
Gelieve op verzoek t/m 50 bewijsexemplaren naar het onderstaande adres te sturen. Het ordernummer moet daarbij vermeld zijn:

Best Reclamestudio
De Spiker 33
8861VB Harlingen

Portokosten kunnen niet gerestitueerd worden, evenals de kosten voor terugzending van bewijsexemplaren.
Ongefrankeerde pakketten worden niet geaccepteerd.

Houdt er rekening mee dat er altijd extra exemplaren bijgedrukt worden om te compenseren met eventuele misdrukken.

Reden voor reclamatie
- verkeerde kleuren
- foutief gesneden
- te weinig geleverd
- dubbel betaald
- transportschade   <<<  Foto's doormailen is voldoende.

Kleurverschil
Ondanks moderne drukpersen van de nieuwste generatie kan er een gering kleurverschil ontstaan.

Het drukresultaat is van meerdere factoren afhankelijk, o.a. de papierkwaliteit van de verschillende leveranciers, de helderheidsgraad, de looprichting, oftewel mat of glanzend. Tevens spelen temperatuur en luchtvochtigheid in de drukkerij een rol. Kleurverschil dat als gevolg hiervan optreedt, moet – gezien ons systeem, t.w. maximale belasting van onze printvormen en machines – getolereerd worden en is geen reden tot reclamatie.

Bij alle productie-procédé’s kunnen geringe afwijkingen van het origineel niet gereclameerd worden. Dit geldt in het bijzonder voor:
-  geringe kleurafwijkingen tussen twee of meerdere opdrachten / artikelen,
-  geringe kleurafwijkingen in vergelijking met een vorige opdracht,
-  geringe kleurafwijkingen tussen de enkele drukvellen binnen één opdracht / artikel,
-  geringe snijd-en vouwtoleranties (afwijkingen van het open of gevouwen eindformaat); in het bijzonder bij magazines, brochures, magazines of brochures in de rug geniet of met oognieten tot 4 mm van het eindformaat, alle overige brochures tot 2 mm van het eindformaat, reclametechniek 1-2% van het eindformaat, alle andere producten tot 1 mm van het eindformaat,
-  geringe kleurafwijkingen tussen het binnendeel en de omslag bij magazines,
-  minimale verschuiving (tot 1 mm) van de gedeeltelijke UV-lak bij het drukmotief.

Reclamatietermijn
Mocht een product niet aan uw eisen voldoen, dan verzoeken wij u volgende reclamatietermijnen in acht te nemen:

reclamatietermijn voor consumenten: 1 week na ontvangst van de levering
reclamatietermijn voor ondernemers: 1 week na ontvangst van de levering

Eventuele fouten kunt u binnen dit tijdsbestek reclameren.
Reclamaties die na deze termijnen ingediend worden, kunnen niet erkend worden.